n f n m



Nice to meet you :).
Please inform me to follow you back ok.

Entry
Who am I?
Exchange links


Break the silence!



Credits


All rights reserved ®
Follow me on TWITTER :)


Older Posts → | ← Newer Posts

Busy.
Sunday, August 5, 2012 , 8:58 PM
Assalamualaikum.

Ni nak hupdate cepat2. Nak pergi tengok tv ceghite "Prebet Jamilah 2". Kihkih.

Korang-korang ape khabar? Ada sihat? Hee :D Dah masuk pertengahan ramadhan kan. Cepat je masa berlalu. Dah nak masuk DUA bulan practical. kohkoh :p Sebulan lagi. SEBULAN. Sabar.

Maksudnya, Sebulan lagi nak siapkan FP. Nak siapkan report nak siapkan itu ini. Semput. Selalu buat by grouping, ni semua buat soghang-soghang. Survive sendiri. Idea memang terbatas terpaksa aku tanya pendapat-pendapat orang lain. =.='

Dua bulan kat JPNNS ni, macam ramai je dah kenal. Ada tu siap hafal nama aku dah, dapat panggilan dari unit lain. Ni semua sebab kerja upload hebahan kat website aku yang kena buat. -..- So far banyak kot aku belajar dari practical ni. Yang luar bidang ICT pun hado. Adat budak practical kena buli. sobsosbsob.


banner yang wujud kat website jpnns.gov.my - ni salah satu hasil kerja tak berapa nak kreatif nurfarhana najeeha. Aku la tu. kihkih:D



ni joomla. Joomla ni Content Management system(CMS ). Ni semua pakai untuk website. Err nak tau sangat joomla ni apa sila google. Hihi.

Oleh itu, selama ni aku rasa tak berapa terror nak pakai photoshop, sekarang dah boleh pakai. Dah buat banner, dah edit gambar-gambar. -.- Oh lupa, yang joomla tu tempat aku sebarkan hebahan. Dulu first time belajar gelabah juga. Sekarang ni expert dah. Ni kes nak berlagak sikit. Tapi part kena pakai coding sikit tu lemah aku lemah.

Itu semua kerja sampingan takda nak present kat lecturer! Huhu. FP ni yang penting. FP aku video korporat. Senang tak senang, susah juga. Tak pernah buat, tak pernah pakai sony vegas, tak pernah pakai adobe after effects. Semua belajar sendiri, try and error. Tapi kita kena yakinkan diri pasti boleh. Malaysia boleh. Boleh tak boleh kena boleh jugak. :) *ayat positif habis ni. kuikui.

Ok dah. Sekian nak mengundur diri. Jumpa bulan depan. Memang cerita dia sebulan sekali je aku update ni. By the way, header aku ada problem kan. Nanti kena fix kan balik. -_-"